24 Oct
24Oct

היום, בזמן הקורונה, כשאנחנו כל היום בבית, אפשר וחשוב לסדר שיהיה לנו נעים ומרווח מבלי שהחפצים יתפסו נפח בבית שלנו, על חשבון המרחב שלנו.  

אחרי שקיבלנו כאן טיפים בפוסט- מסודרים? שיחקתם אותה, אני ממשיכה לחפש עבורכם טיפים

וירדנה אפטוביצר  ריכזה עבורנו את עצות הזהב שלה לסידור הבית:

 דמייני את בית חלומותיך – "דמיון יותר חשוב מידע ..הוא מכיל את כל מה שיהיה פעם ניתן לידיעה ולהבנה" (א.אינשטיין)

עצמי עיניים.. נישמי כמה נשימות עמוקות והתחילי לטייל בבית האידיאלי שלך.. דמייני אותו בדיוק כמו שהיית רוצה שהוא יהיה, מתאים במדויק לאדם היחיד והמיוחד שאת.. מבטא אותך ומזין אותך.. תראי איך זה מרגיש.. תתמלאי בהרגשה ובניחוח הזה.. תרגישי את זה בגוף..

התרגיל הפשוט והקצרצר הזה הוא רב עוצמה. בזכותו כל סידור הבית יהיה יעיל, פורה ומדויק יותר. ממליצה לעשות אותו תקופה מסוימת כל יום, אפשר לפני השינה, וכמובן רגע לפני שמתחילים לסדר .

לכולנו ברור שכדי שיהיה לנו "שקט בעיניים", אנחנו צריכות קודם כל לעבור על החפצים עצמם, להוציא ולמיין. המיון הזה הוא הדבר הכי קריטי בסידור. (אח"כ יישאר לנו רק לשים את הדברים במקומם וזה יהיה כבר קל ופשוט) נרכז את כל החפצים מאותו סוג במקום אחד ונתחיל לעבור עליהם.

והערה שלי (חוה): כשאני קוראת את הטיפ הזה עולה לי שעצם הזזת חפצים מהמקום הקבוע בו הם נמצאים, וחשיפת המקום (לעיתים הרב מידי) שהם תופשים – יכולה לגלות לנו שאולי מיקום אחר יהיה נח יותר או שבכלל צריך לאחסן את החפצים במקום פחות נגיש ולפנות את החלל למשהו חדש שנכנס לחיינו ולא היה לו מקום.

וירדנה מסבירה: אם ניגש אל מיון החפצים שלנו עם אותן מחשבות ושאלות בראש, שיצרנו את העומס והבלגן הזה ("זה עלה לי הרבה כסף", "אולי אני אצטרך את זה", וכו'), במוקדם או במאוחר נגיע שוב למצב דומה.

כאן ירדנה ממליצה בחום להשתמש בשאלת הקסם של מארי קונדו: "האם זה מעורר בי שמחה?"

ודווקא אם את ממש לא מתחברת אליה, השאלה הזאת תסלול קשרים חדשים רבים במוח (קוראים לזה נוירוג'נסיס!) ותפתח את הדרך לשינוי המיוחל .

אז מחזיקים כל חפץ ביד לרגע - ושואלים "האם זה מעורר בי שמחה?"

לפעמים לוקח קצת זמן עד שזה מתניע. לא נורא, אל תתקעי. אם לא עולה בך תשובה ברורה, הניחי בצד בערימת "לא יודעת" והמשיכי הלאה. (כשתחזרי אל הערימה הזאת בסוף, כבר תהיי אלופה : )


תתחילי מהדברים שלך. אם את כמוני, אז מה שהכי מפריע לך בבית זה הבלגן והעומס של יתר בני הבית : ))

אבל הניסיון שלי מראה שכשאת תעשי את שלך, כל יתר הבית, כולל בני הבית העקשנים והבלגניסטים ביותר, יסתדרו גם הם, כמו בדומינו ראלי . בתור מי שרוצה את השינוי, את הינך  קוביית הדומינו הראשונה. גם אם במקרה שלך יש הכי פחות חפצים בבית והארון שלך מסודר כמו חיילים, התחילי מהחפצים שלך. הוציאי מכל המקומות והקטגוריות בבית את הדברים שלך, שאת מחליטה עליהם, מייני וסדרי אותם והמשיכי משם. זה עובד ! זה בדוק !

טיפ מפתיע : כשבשום פנים ואופן לא מצליחים להחליט אם לשמור או למסור – שומרים!

 אחרי שבחרתן את החפצים שמשמחים אתכן ושיחררתן את כל מה שכבר לא משרת אתכם יותר, ניגשתם אל ערימת ה"אולי" שנוצרה ומיינתם אותה בקלילות ובביטחון, כי השיטה עובדת ! אך נשארו לכם עוד חפץ או שניים שאתם פשוט לא יכולים להחליט עליהם.

ההמלצה שלי היא דווקא להשאיר.

להשאיר בגלל שיותר חשוב שתהיו שלמות עם עצמכן מאשר שתוציאו עוד משהו. כשאנחנו כופות על עצמינו לוותר במקום אחד, נוצרת אצלנו תחושת מחסור ורצון לפצות את עצמינו. להשאיר בגלל שאנחנו בהתנסות ובלמידה וכך נוכל לבדוק את החלטותינו ( ואני ממליצה בחום להשאיר את החפצים האלה עם כל הלב, בדרגת "אזרח סוג א" ולא בקטגוריית סימן שאלה . אם זו חולצה למשל, אז שתהיה בראש הערימה כך שנראה אותה ונלבש אותה ונראה מה קורה..)

אחרון אחרון חביב – סדרי את המיטה שלך כל בוקר ! כן, בעיני זה בסיס נפלא לסדר בבית, בראש ובלב.. זאת מתנה של תשומת לב מאיתנו לעצמינו ומאיתנו לבית שלנו ששומר עלינו, עוטף אותנו ומנסה לספק לנו את צרכינו ביום ובלילה..

זהו ביטוי קטן ועיקבי של האהבה שלנו לעצמינו' וחוץ מכל זה – זה פשוט נעים להיות בחדר ובבית שהמיטות בו מסודרות ונעים להיכנס למיטה שסידרנו לעצמינו!

בפשטות - ליישר את השמיכות והכרית , עם כיסוי מיטה ודובי או בלי, זה כל הסיפור.. באהבה .

אם תרצו לשוחח עם ירדנה וללמוד עוד או להזמין את שירותיה מוזמנים להתקשר:  052-8337030 או לעקוב אחר העמוד שלה בפייסבוק.


אז הבית כבר מסודר ופנוי, הכל במקום – מה עם האסתטיקה? מה עם ההרמוניה והגשמת הבית החלומי שדמיינתם?

 מה רואים צאחוריכם בבית האנשים שמשתתפים איתכם בישיבות הזום?

פניתי ושאלתי את הדס לוי – מומחית לעיצוב וארגון הבית מעולם הפנג שוואי.

והדס מסבירה שסידור וארגון הבית  משמעותי ביותר היום ובכלל. ובאמנות הפנג שוואי במיוחד.

הדס ממליצה לערוך מיון ראשוני של החפצים והרהיטים בבית, לוותר על רהיטים שלא משרתים אותנו ולשמור על המינימום הרצוי. כן חשוב להשאיר רהיט שספג בבית אנרגיות של שפע. מניסיונה, כשיש אוירה לא טובה בבית, כדאי לבדוק מה ההיסטוריה של הרהיטים. אם "ירשנו" אותם מבית שהיו בו עצב או כעסים, האווירה השלילית נספגת ברהיט ואנחנו לא רוצים אותו.

את הרהיטים בעלי ערך סנטימנטלי הדס ממליצה לשמור ולשמר, לאחר שעברו ניקוי, שדרוג ושיפוץ ולשלבם בעיצוב הבית.

לדוגמא, בעיצוב והעמדה של רהיטים היא משלבת שידה יפה, עם קיר דגש ברקע, ועציץ חי או תמונה תלויה מעל.

ועל הקירות - תמונות אווירה שמשלבים בעיצוב הבית, מעבר לשילוב הגוונים והאסתטיקה, צריכות להיות בעלות מסר כתוב חיובי, משמחות, ונעימות למראה.

בהצלחה בעיצוב הבית למרחב נעים והרמוני. לעזרה, ייעוץ או שרות עיצוב מהדס פנו אליה

בטלפון:  054-8088738  או שתעקבו אחריה בפייסבוק.

שאלות אל המומחיות שהשתתפו בפוסט זה- אפשר להעביר אליהן ישירות או כאן, בתגובות לפוסט.

מקווה שקיבלתם עוד נקודת מבט על נושא חם חם.

חוה לוי – נקודת מבט, בשבילך.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.