30 May
30May

סיפורי התנדבות

מרבית ידידי שפרשו ממקום עבודתם, פנו למסלול התנדבות והם מספרים לי סיפורים על עשייה מלאה בסיפוק.

אני בגאווה בוחרת לספר לכם את סיפוריהם, כי אין כמו עדות אישית כדי להעביר מסר.

מוטי סיפר לי שכאשר חיפש מקום ותחום להתנדבות שלו, היה חשוב לו למצוא מקום בו יוכל לבטא וליישם את הכישורים , היכולת ונסיון החיים שלו. כלומר, להביא לידי ביטוי את הערך המוסף שיש לו לתת לקהילה, ואת הייחודיות שלו.

כדי לאתר מקום מתאים, מוטי בדק מה מציעים במקום העבודה ממנו פרש ( יש ארגונים שמציעים לגימלאיהם אפשרויות תעסוקה ומימוד הפנאי), שאל חברים והתעניין ואכן מצא, 2 מקומות מעניינים שבהם הוא מתנדב, פעם בשבוע- שבועיים למשך 2-3 שעות.

אחד התפקידים שמוטי קיבל על עצמו הוא ייעוץ פיננסי לעמותה, ייעוץ בנקאי והתנהלות יעילה. בתפקיד זה הוא חבר למועצת המנהלים של העמותה והצליח להציע וליישם שינויים משמעותיים שהתקבלו באהדה ובהכרת תודה.

התפקיד השני הוא מנטורינג לחייל בודד. בעמותה זו עבר מוטי תהליך של ראיון ומיון כדי להתאים לכל חייל בודד מנטור שדומה במאפיינים האישיים שלו לחייל, כדי לייצר קירבה ואמפתיה.

מטרת העמותה היא לאפשר לחיילים קבלת החלטות נבונה לגבי מסלול הקריירה והלימודים בהם כדאי להם לבחור, ולתת להם תחושה שהם לא לבד.לכן, אדם שעבר קריירה מרשימה בחייו, והצליח, יכול להיות מודל לחייל בודד, בתחילת הדרך.

העמותה מטפחת את המתנדבים שלה בהכשרות מתאמות, כנסים והרגשת השתייכות.

מה מוטי מקבל מההתנדבות שלו בקהילה?

מוטי מספר על סיפוק עצום, הערה עצמית גבוהה על היכולת לתת עזרה ערכית וללא כוונה לקבל תמורה אולם התמורה בהחלט מגיעה – מהאנשים שמקבלים את הערך המוסף הזה.

איזו עצה יש למוטי לתת לעמותות ש"מעסיקות" מתנדבים?

לבחון את כל סל הכישורים של המתנדב, ולנווט אותו לפעילות שהכי מתאימה לכישוריו.

יש לכם סיפור מוצלח של התנדבות שלכם? או שאתם חוויתם מתנדבים שהשפיעו על חייכם? אשמח לשמוע.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.