21 Nov
21Nov

כשאני שומעת על יוזמה של בנאדם אחד, שמניע בצורה ראוייה להערצה, שינוי מחולל נפלאות, שמשפיע ונוגע בקבוצה של אנשים, אני רוצה להכיר אותו. ואכן, טל בנסמן היא אשה כזו, וזהו סיפורה:

רגע לפני שעידו, בנה האוטיסט, יוצא ממערכת החינוך המגוננת אל החיים, הבינה טל שהיא חייבת לדאוג לו לתעסוקה רציפה ומותאמת לו. 

ולכן, בחרה לקדם ולנהל פרוייקט תעסוקה לבוגרים אוטיסטים החיים יחד בהוסטל, המייצר ומוכר תוצרים כגון מתנות או חולצות המבוססות על האיורים הנאיביים והמקסימים שבנה מצייר, חיות צבעוניות עם הבעה של רגש ושמחה המשקפות את מצב רוחו.


כשלעידו נמצאה מסגרת בבית אי"ל המנוהל ע"י חברת בר  דרור, בכפר יונה, התגבש הרעיון ונוצר שיתוף הפעולה.

מסגרות דיור או תעסוקה של אנשים עם מגבלה, משוועות לתעסוקה מכובדת עבור דייריהם. שכן המטרה היא לתת להם סדר יום ממלא כפי שכל אדם ראוי לו. אך כשמדובר באנשים עם צרכים מיוחדים, האפשרויות הן מוגבלות יותר וגם מציאת מעסיקים איננה פשוטה. 

היוזמה של טל הולידה  את "החיות של דודו", מיזם שמלווה את עידו וחבריו להוסטל: 

מפעל חברתי המייצר קו של מוצרים ומתנות המבוססות על ציורי החיות של עידו  ומטרתו  לשווקם לחברות וארגונים במטרה להעביר ל-24 דיירי ההוסטל של עידו תעסוקה ולייצר להם פרנסה וגאווה.

דיירי ההוסטל, חבריו של עידו, עוסקים במיון, סידור ואריזת כל סוג של מוצר, במארזים יפהפיים, למכירה בירידים או ישירות לארגונים ומוסדות חינוך, המחפשים מתנות מיוחדות, עם ערך מוסף.

גם אנשים פרטיים המארגנים אירועים כגון חתונות, בר מצוות, המחפשים מתנות מיוחדות, בעלות ערך חברתי, פונים ו"מגדירים דרישות" ומתארים את החלום שלהם. טל נפגשת עם מעצבת גרפית וביחד הן מעצבות מוצר, ומציעות הצעה, שמתקבלת וכך נוסף עוד מוצר למגוון שהעסק מציע. לדברי טל, כדאי להיכנס לחנות המקוונת שבאתר בכל פעם שמחפשים מתנה ייחודית ומקורית, כי כל הזמן נוספים בו מוצרים חדשים.

הערך המוסף מתבטא בשני אופנים: ראשית הוא מייצר הכנסה (וגאווה- כבר אמרנו) לכל דייר בהוסטל. שנית, הוא מעביר מסר של הכרת השונה ושל התועלת שכל אחד יכול להביא לחברה, בהתאם לכישוריו.

כמו כן, כעסק חברתי, טל מפרגנת לעסקים חברתיים נוספים, כאשר היא רוכשת חומרי גלם למארזים שלהם כגון: צמחים- ישירות מהחקלאי, שמן זית ודבש – ישירות מהיצרן ועוד.

אני פגשתי את עידו ואת טל, ועוד מתנדבים שנרתמו לסייע, ביריד המתנות שערך בנק הפועלים, והציע פלטפורמה לעמותות למכירת תוצריהן.

עידו השתתף בסרטון וידיאו שקידם את הארוע, והבנתי מטל, כי עידו אוהב במה ונהנה מכל הזדמנות לחשיפה תקשורתית שתאפשר לו להציג את כישוריו לשחק, לשיר ולקריין.

אנשים וילדים שניגשו אל הדוכן של החיות של דודו ושמעו את הסיפור, התרגשו מצד אחד, והתפעלו מאיכות המוצרים והשפע שהוצג להם. הממחטות והארנקים נשלפו במקביל.

מכיוון שלספק תעסוקה ל- 24 אנשים, למשך יום עבודה, נדרשת מהפרוייקט עבודת גיוס לקוחות ושיווק , באופן שוטף, מאמץ אינסופי להגיע לקהלי יעד חדשים , וגם להפיץ את הסיפור לעוד קהלים ופה מתבקשת תשומת ליבכם- אם אתם מכירים, מקבלי החלטות בארגונים – ספרו להם על הפרוייקט. טל ערוכה לגייס עוד הוסטלים להרחיב את מעגל הדיירים העוסקים בעסק החברתי שלה, כי התשתית כבר קיימת.

שאלתי את טל, והתשובה היא שאפשר ליזום ולבקש מהפרוייקט הזה, כאמור, עיצוב ייחודי של מוצר, לפי צרכיכם. אפשר להטמיע בו את לוגו החברה שלכם, אם תרצו.

זמן התגובה של הפרוייקט, הוא זריז (חודש מרגע ההזמנה ועד הגעת המוצר אליכם), כי כשיש הזמנה גדולה, מתבצע "גיוס" של מתנדבים, כך שאיכות הבצוע וזמני האספקה מובטחים. 

 

המסרים של טל אלינו, לסיכום:

כאמא לילד אוטיסט, טל מצאה שבמקום לנסות לנרמל את הילד שלה, היא יכולה וממליצה לשנות את המשך הסיפור ולהפוך אותו לאופטימי, ולהפוך את החיים לאופטימיים.

אם יש לכם חלום, זה אפשרי להוציא אותו לפועל.

אני רואה בחזוני- עסק קיים המתפתח בהתמדה, מעסיק מספר גדל והולך של נערים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים (המהווים את עיקר המתפרנסים ממנו- בכבוד), ניהול רזה והשקעת הרווחים העתידיים (לאחר ההוצאות) בהתפתחות העסק ובהעצמת בעלי הצרכים והכרת החברה במקומם ובפוטנציאל המדהים שלהם.

טל משלבת את המסרים בהרצאות שהיא מעבירה- מוזמנים להזמין אותה. 

האתר של הפרוייקט הוא: http://www.dodos-animals.com/ 

מעורר השראה, כבר אמרתי?

חוה לוי, עוד נקודת מבט.

 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.