18 Nov
18Nov

עוד חברה, מספרת לי את סיפור ההתנדבות שלה, בכל פעם שאנחנו נפגשות. והסיפורים מתפתחים, והעשייה מלאת סיפוק והנאה.

אז הושבתי אותה לראיון, והריהו לפניכם, הסיפור של אסתי:

יציאה לפנסיה היא תמריץ לחיפוש אחר פעילות שתמלא את הזמן הפנוי, ויחד איתה יש רצון ויכולת להחזיר לחברה, לעשות טוב.

החיפוש כלל בירור והחלטה עם עצמה, מה היא לא רוצה, ושיחות עם חברים – מה אפשרי, היכן הם מתנדבים.

חבר המליץ על גן לאומי ירקון-פארק תל אפק, בראש העין, המנוהל על ידי רשות הטבע והגנים, וזו השנה הראשונה שפארק אפק פתח את הראש ואת הלב לשיבוץ מתנדבים, שהוכיח את עצמו מעבר למצופה. המתנדבים הפכו לחלק חשוב בפעילות היזומה בפארק.

זהו פארק מגוון עם פינות טבע מיוחדות. גם צמחייה וגם מים, עתיקות ובעונת הסתיו , כשמרימים את הראש לשמיים, אפשר לראות ציפורים נודדות בדרך לאפריקה החמה. . האזור מוקף בתים, והטבע העירוני שנגלה לאסתי הזכיר לה את סנטראל פארק בניו יורק.

לפארק מגיעות משפחות וילדים סקרניים בעלי ידע רב ועניין בטבע, מעבר לעיסוק רק בסמארטפון , לפעילויות שהנהלת הפארק יוזמת והמתנדבים עוזרים בהעברת הפעילויות. הם הראשונים שמקבלים את הקהל הרב המגיע לפארק עם הסבר ממצה ומעשיר על הפעילויות בפארק. הנהלת הפארק גם יוזמת פרוייקטים מיוחדים כגון הצלת פקעות של צמחים, מאזורי בנייה, לשתילה מחדש.

אסתי מרגישה את תרומתה לטבע ולמטיילים, כאשר היא מדריכה, מלווה, מעמיקה את הידע של המטיילים. הסיפוק הוא מהלימוד העצמי שהיא חווה, מהפצת הידע ואהבת הטבע בקרב עוד משפחות ומהטבע עצמו.

מה מקבלת מההתנדבות?

אסתי נהנית מהתגובות הטובות של המשפחות הרבות שנהנות בטבע,  התחילה למחזר ,התחילה להתעניין בפארקים אחרים ברחבי הארץ, חברה לקבוצת השתייכות חדשה – של המתנדבים בפארק, ולקבוצה גדולה יותר – רשות הטבע והגנים,מעשירה את עצמה בידע ובעיקר – נהנית.

מה אסתי ממליצה?

צאו לטייל, יש הרבה טבע בארץ, צאו לגלות אותו. בכל טיול, שלבו פארק כלשהו, כחלק מהמסלול.

כשאתם מחפשים מקום או נושא להתנדב בו, תסננו היטב- למה אתם לא מתחברים, כדי לדייק את החיפוש.

נתראה בפארקים !

חוה לוי, עוד נקודת מבט.

 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.