25 Jun
25Jun

אקזוטי, חושני, מיוחד, רק למקצוענים, חווייה חד פעמית, מצטערים שלא נולדתם לתרבות שמטפחת מחול מסוג זה, מפנטזים על תחפושת כזו לפורים? 

כל אלו היו המחשבות שלי, והייתי מאוד סקרנית, עד שפגשתי את זהר.

זהר מנגישה לנו את הפלמנקו בדרך אינטואיטיבית וקלה. היא הזמינה אותי לשיעור התנסות ואני קוראת לזה "שיעור חווייה", עם הקבוצה הותיקה, של נשים בנות גילי, שיעור פתוח שבו טועמים את הקצב, את רוח הדברים, את החיבור לשאר הנשים ואת המורה: זהר יעל אסף.

למי שלא מכיר אותי, אספר שמידותי אינן מידות גוף של דוגמנית, אבל היי, לפנטזיה אין מידות גוף.

השיעור היה מרתק. זהר הכינה לנו הפתעה והזמינה גם את תלמידותיה הצעירות (ילדות מגיל 4) והשיעור היה משולב. אז היינו שם 3 דורות, וחלק מהמשתתפות באמת מאותה משפחה: אם ובת, סבתא ונכדה (יש גם תלמידים בנים, אל דאגה, פשוט כדי שהסיפור יהיה קולח, אני מדברת רק על בנות).

והנה מה ששמעתי שם מאחת האימהות של תלמידה צעירה: "זהו חוג שמקנה ערכים לילדה, עובד על הבטחון העצמי והקבלה העצמית, ראיית האחר, קבלת השונה ומסר שכולם יכולים!" 

ואכן זהר מסבירה שהייעוד שלה, דרך הפלמנקו, הוא: לאפשר לרקדנים, תוך כדי הריקוד, לקבל ולאהוב את עצמם ללא תנאי. אדם שטוב לו, טוב לזולתו.

ואני? 

אני הייתי נבוכה מהישירות של המבט שנתנה בי החונכת הותיקה שהוצמדה לי בשיעור החווייה כי ההובלה היתה ללא מילים, דרך חיקוי ותיאום בינינו.

הרבה זמן הסתובבתי עם התחושה שגרם לי המבט הישיר כי היה חדש לי, ורק עכשיו, כשאני כותבת לכם, אני מבינה שאם זה קשה לי - בזה כדאי לי מאוד לטפל. אז אני על זה.

מה איתכם? מה דעתכם על פלמנקו? מה תרצו להגשים באמצעותו?

תרימו טלפון לזהר : 052-3677210  ותתאמו לכם שיעור חוויה.

היכנסו לאתר ולבלוג שלה ולעמוד הפייסבוק: דרך הפלמנקו.

באהבה, חוה לוי - עוד נקודת מבט.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.