26 Dec
26Dec

זוכרת את עצמי, ילדה קטנה, משחקת הרבה על השטיח בבית. שטיח אוריינטלי, הדגם שלו הוא בעצם מנדלה. את זה הבנתי רק כשבגרתי.

הייתי יושבת שעות ומתבוננת בדגמים שחוזרים על עצמם אבל מקבלים כל פעם צורה אחרת, תלוי מאיפה התחלתי להתבונן. פעם הקו הלבן היה מסגרת תוחמת ופעם הוא היה כביש להסיע בו מכוניות קטנות. פעם רואה שדה של פרחים ופעם רואה פרט והנה תמונת מראה שלו- מדוייקת להפליא.

ממבט מרחוק, הדגם היפנט אותי.

היכולת לראות בכל פעם תמונה חדשה, היתה בעצם – סיכוי. סיכוי לחלום, סיכוי להתחדש, סיכוי לעניין חדש.

כבוגרת, נגעתי בנושא מידי פעם, רכשתי מנדלות, צבעתי מנדלות בתוך הספרים שנהיו פופולריים, רכשתי צבעים מגוונים ונעימים לצביעה, 

והתחלתי להיכנס לזה מכל הכיוונים. אפילו התמקדתי בחלום לצייר מנדלות על חלוקי נחל.

עד שיום אחד אנמרי פתחה סדנא – בה משרטטים ומבינים סוגים שונים של מנדלות, כי לכל תבנית יש מסר משלה. וטכניקות ומדיטציה – נשמע טוב. נרשמתי. 

התאהבתי.

וזה מה שאנמרי דיאמנט מסבירה בתמציתיות:

המנדלה היא יצירה במעגלים, אינטואיטיבית וחווייתית. היא מתחילה בנקודת המרכז ומשם מתרחבת כלפי חוץ. ציור המנדלה מספק הנאה, שקט ורוגע ויש לה השפעה משחררת, מרפאה ומעצימה ליוצר.
בקורס ההיכרות עם עולם המנדלה נלמד ליצור תבניות מנדלה בעזרת סרגל ומחוגה ונכיר טכניקות ציור שונות. נתחבר לעולמנו הפנימי ונבין כיצד לבטא אותו באופן ויזואלי באמצעות צבעים וצורות. השיעורים נפתחים במדיטציה קצרה ולאחריה כל משתתף עובד על המנדלה שלו מתוך שקט וריכוז עמוק.
הקורס מיועד למבוגרים בכל טווח הגילאים. אין צורך ברקע קודם בציור או באומנות! בשביל להצליח בציור אנו צריכים רק לאפשר לעצמינו לזרום בחופשיות ללא שום מאמץ.

ובאמת, כל מנדלה  היא חווייה בפני עצמה, השרטוט שלה, הצביעה שלה, התהליך שעברתי עם ומול כל אחת מהן, וההתבוננות בהן, שוב ושוב.

אותי שחררה מאוד התפישה שאין זו משימה ליצור יצירת מופת אלא להיפך, היצירה היא בשבילי ולמעני. כציירת חובבת, התפישה הזו שחררה אותי מהמון התלבטויות וביקורת עצמית כאשר ציירתי, ותענוג היה לצבוע אינטואיטיבית ללא תכנון או מגבלות שהיו מוטלות עלי כשאני מציירת.

ואנחנו קבוצה, בה כל אחת לקחה את השיעורים לכיוון אחר, לפי הלך הרוח שהיה לה באותו יום. מרתק לראות ולשמוע איך כל אחת באה לשיעור, ואיך יצאה ממנו. למידה והתפתחות בכל פעם מחדש.

.


ומשנחשפתי לנושא, המידע זורם אלי מכל הכיוונים ואני לומדת שיש גם ציור מנדלות בשילוב קליגרפיה (אותיות), יש מנדלות לפי צ'אקרות (לריפוי הצ'אקרה), יש אפשרות ללמוד על מצייר המנדלה , לסייע לו להגיע לתובנות משמעותיות בחיים, לעזור לו להגיע לבחירות ולראות את עצמו בקבלה. 

 וזה עוד מבלי שאני סוקרת את הטכניקות השונות לציור המנדלות.

את אנמרי אתם יכולים למצוא בדף הפייסבוק שלה: אנמרי - עולם המנדלה וליצור קשר ישיר לקבלת מידע על הסדנאות והקורסים שייפתחו בקרוב: 054-4842103

וסרטון יוטיוב קצר ומרשים תוכלו לראות כאן:  https://www.youtube.com/watch?v=xF00HhVLRq0

שמחה לשתף אתכם, בעוד נקודת מבט. חוה לוי

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.