01 Aug
01Aug

בסלון הבית שלנו ביפו, היה פריט אחד שמשך אותי יותר מכל: השטיח שבסלון. נכון, הוא לא היה צעצוע נחשק, לא משהו שאסרו עלי לגעת בו, אבל הוא החזיר לי אהבה. 

שעות על שעות בילינו יחד, אני והשטיח. 

הדוגמאות שלו היפנטו אותי. 

בכל פעם שהגעתי אליו, ראיתי משהו חדש שלא ראיתי קודם. 

בדיוק מה שהייתי צריכה כדי להתבגר כילדה יצירתית.

  

כשיצרתי את הדגמים של מחברת נקודת מבט, עלה בזכרוני אותו שטיח אהוב  ונמלאתי בגעגועים: לעיטורים הממגנטים, לצורות היפהפיות, לאפשרויות האינסופיות שהוא הציע, לבריחה מהמציאות, לאסתטיקה שלעולם לא נגמרת.

 וגם חשבתי על כך שהחיים שלנו נסובים במעגלים. זה המשפחתי, זה הקהילתי, ואפילו אלו של מקומות העבודה שלנו או של פעילויות הפנאי שלנו ושל ילדינו. תנועה רכה ומתפתלת שנכרכת זו בזו, משלימה, חוצה, רכה. מעגל.

 מנדלה היא יצירה במעגלים. 

אנו תמיד מתחילים מנקודת המרכז ומשם מתרחבים במעגלים. מבפנים החוצה. תנועה וחיבור. חיבור ותנועה. כאן נברא הקסם.

 הציור והצביעה נעשים לאחר מדיטציה קצרה, ובדממה.  אבל תמיד תוכלי להרחיב את מעגלי השמע סביבך בליווי של מוזיקה או להתכנס בתוך המולה חיצונית ומציאת השקט שלך תוך כדי עבודת הצביעה. 

לציור מנדלה וצביעתה יש השפעה משחררת, מרגיעה, מרפאה ומעצימה. ייתכן ובמהלך הצביעה יצופו ויעלו בתוכך רגשות, צבעים, תחושות – תני להם מקום, תהיי איתם נטולת שיפוטיות. השקט והריכוז באקט הציור והצביעה יאפשרו לך מסע פנימי אל תוך הנפש באמצעות צבע, צורה, מירקם, מילים, דימויים ומשמעותם. 

כשתתחילי, תגלי כי אין לך תכנית פעולה מה תצבעי, באילו גוונים תשתמשי – את פשוט תושיטי את ידך אל הדבר הבא, אל התנועה הבאה, אל החיבור הבא. אל כל מה שיעלה ב"אין מחשבה" בזמן הצביעה. מנדלה היא ציור שאת יוצרת עבורך. מנדלה היא הדרך שלך להביע את האמת שלך ברגע נתון. 

על פי ד"ר נעמה אושרי, ישנם כמה סוגי מבט:
"לשהות- להיות פשוט, פשוט להיות.
להשתהות - להתבונן, לשחרר את הידיעה
להשהות- להניח, לוותר, להיפרד מפרשנות, מידיעה, מהשלכה, מהרגל
להשתאות- להתפלא. להיות ער אל הרגע- הרגע ער אלי. לראות דברים שאין לנו שם בשבילם". 

מתוך כוונה תחילה, יצרתי מנדלות שחלקן עמוסות בפרטים ובחלקן השארתי לך מרחב גדול יותר לצביעה וביטוי ואף ולשזירת מילים מעצימות שעולות בתוכך. הקשיבי ללב שלך, לגוף שלך וגלי לאילו מהדגמים את מתחברת יותר, מי מהם איפשר לך יותר מרחב של שקט ומי נתן לך תחושה של הגבלת תנועה והצרת המימד בתהליך הצביעה.

ואם נקודת המבט שלך איפשרה לך גם לצאת מהקווים, תחגגי את זה !

באהבה ובהערכה למי שאת, חוה לוי

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.